lauantai 31. tammikuuta 2015

Snart!

Jag antar att jag inte hinner/vill sitta och blogga i morgon, eftersom jag vill njuta av den sista dagen jag har kvar i Finland med min familj o Marco. Jag har redan trippelkollat allting jag packat ner - nu måste jag bara lyckas med att stänga mina kappsäckar.

Packat och klart! (Efter att bilden togs har jag hittat tusen saker till som jag ännu ska ha med...)

Eftersom jag inte har haft varken skola eller jobb sen julen, har jag haft (helt för mycket) tid att preppa inför flytten. Ändå har jag inte lyckats ordna tid för att öva upp min franska, men jag hamnade faktiskt prata lite då jag ringde till skolan i Troyes för att reda ut problem med mina kursval. Madamen i luren talade ingen engelska, men hon verkade förstå mig. Confidence-boost.

Språket kommer att vara en utmaning, på ett bra sätt! Överlag känner jag mig mer än redo att åka. 
Å andra sidan, hur skulle jag inte kunna vara redo? Kolla vad jag fick av Marco:


En ''French starter kit'' !! :DD (Bilden saknar listan på franska svordomar)
Det blev ett kort inlägg, men nästa gång jag bloggar är jag redan i Frankrike så stay tuned! ;) 

Au revoir! 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti