maanantai 22. kesäkuuta 2015

Homecoming

Jag tror det här blir mitt sista inlägg i bloggen. Får se.

Jag har nu kommit hem från mitt utbyte! Det känns som att allting är precis som det var innan jag åkte, som om tiden här skulle ha stått stilla. Under midsommarfirandet har jag inte riktigt hunnit tänka på hur det känns att vara hemma. Kommer jag att sakna Troyes? Jag tror det. Mina vänner saknar jag redan, särskillt Annika! Jag kommer att sakna resandet, fastän det nu känns skönt att bara vara hemma och att snart börja jobba igen. Jag saknar solen och värmen, som jag fått njuta av redan i de tre senaste månaderna. Tur så håller sommaren på att komma i gång här i Finland också.

Utbytet gav mig massor. Inte bara nya vänner och upplevelser i nya ställen, utan det hjälpte mig också att komma på vad jag vill göra efter mina studier. Dessutom är jag nu mentalt fullt förberedd på att flytta hemifrån.

Utbytet var ibland mer och ibland mindre perfekt, men jag är så glad att jag åkte och skulle inte byta ut det mot någonting!


Favoritbild i repris - peace out!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti