keskiviikko 13. toukokuuta 2015

Lacanau

Kom ett par timmar sen hem från västkusten. Vi hade planerat denhär resan redan ända sedan början av utbytet och jag är så glad att den faktiskt blev av! :)

Förra veckans torsdag åkte vi iväg med två hyresbilar till Lacanau-Ocean. Roadtrippen tog lite på sju timmar men som tur hade vi startat tidigt på morgonen, framme väntade nämligen ett helt otroligt beach väder ! ;)

On the road


Beachen <3


Strand så långt ögat når ;)


Syns inte på bilderna men vågorna var huge!


På stranden fick vi flera timmar att gå åt under resan (och jag & Anna kunde efteråt jämföra våra ehm... kreativa solbrännor..:D )

Under dag nummer två åkte vi en sväng till Bordeaux. Staden såg exakt ut som vi hade förväntat oss att en fransk stad ser ut före vi åkte på utbyte! Här fanns också gamla kyrkor och byggnader och som kontrast moderna lokaler och spårvagnar plus många smala gator med restauranger och små butiker  Låter bilderna tala för sig. :)
















Under en dag av resan hyrde vi cyklar med vilka vi cyklade 13km till Lacanaus centrum var vi också hade planerat att äta (visade sig dock att vara en liten by som inte ens hade en restaurang... Fick bita mig i läppen för att inte låta min hunger rage gå ut över alla)


Som tur hade vi ändå perfekt cykel väder!


Vårt camping område som vi bodde på under veckan var ganska perfekt ! Där fanns en liten matbutik, ett badhus med spa (om vi skulle ha haft riktigt dåligt väder) och det låg ca 10min från stranden och 15min från restaurang- och bargatan.


Respan

Vår stuga :)


Surfskola vid havet

Restaurang gatan



Vi hann också gå och kolla in Lacanaus nattliv. ;)




Felix photobomb i flickvessan :D

Sista kvällen spenderade vi på Dune de pilat - Europas största sand dyn! Jag har aldrig sett något liknande! Vi satt på toppen av dynen och njöt av havs utsikten åt ena hållet och vyn över skogar åt andra hållet.














Thanks for an unforgettable trip! <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti