lauantai 16. toukokuuta 2015

Ma famille

I förrgår var det igen dags att packa och fara iväg, denhär gången var det Paris som gällde. Nu fick jag äntligen se min familj igen! <3 Vi mötte varann på ett av hotellen nära gare de l'est var vi sov två nätter. Mitt och mina syskons rum hade ännu remppa på gång då vi kom och respans lösning var att bara städa undan målburkarna och tejpbitarna så vi fick sova i ett rum som luktade starkt till målfärg - hur hälsosamt det nu sen är vet jag inte... :P


Rummet var annars riktigt okej!

Och utsikten på balkongen kan man ju inte klaga på! ;)

Två dagar i Paris går väldigt fort då man ska återigen hinna se så mycket som möjligt på begränsad tid. Eiffeltornet, Champs Élysées och Louvren var först på vår lista för sevärdheter, men med en sightseeing buss tur hann vi också se resten av huvudsevärheterna i centrum. :)


Under tiden då de andra var uppe i Eiffeltornet satt jag och mamma på ett café helt intill och
 utbytte senaste skvaller och nytt ! ;D  

sis<3





Family superselfie!

Mamma o pappa på Champs Élysées


En del av kön till Louvre....

Muna-Liisa



Notre Dame

Idag morse åkte vi tillbaka till Troyes var jag visade min familj vad som nu finns att visa i centrumet och min kämppä. Jag tror jag för första gången kände att jag faktiskt lärt mig tala franska idag då vi var på Subway! Första gången jag gick dit var i början av utbytet tillsammans med Annika och hon beställde åt mig eftersom jag varken kunde tala eller förstå riktigt vad de sa där. Nu beställde jag subin åt oss alla utan problem! Jag hade lust att high fivea mig själv! :D 

På kvällen lagade jag lasagne och vi satt i min lya och åt och hade family quality time. :) 


<3333 !

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti