keskiviikko 6. toukokuuta 2015

6 dagar i Stuttgart

Kom nyss hem från Stuttgart! Jag hinner dock inte vara hemma länge  - i morgon åker vi till Lacanau!!!

Lacanau väder - Sa nån solsemester? ;)

Före jag börjar packa ska jag lägga hit en bildbomb från min 6 dagar långa vacay i Stuttgart. :) Förra veckans torsdag fick jag skjuts till Mannheim av Philip som skulle hem till sig. Därifrån blev jag upplockad av Marco och vi fortsatte till Stuttgart. Blev en aning fartfylld resa med 220km/h i en sportbil på autobahn...En upplevelse i sig. :DD

Första maj firade vi på ''wasen''. Där var det frühlingsfest eller med andra ord Stuttgart vår festival, lite som ett stort tivoli med öl. :D Det var ganska kallt och regningt, men ändå gick många omkring i bara dirndl och lederhosen! Noh, alkoholen värmer...


Kände mig som ett barn på julafton med mitt mega kex :D


Ett av ölhusen var folk gömde sig för regnet


Currywurst ^^


Marco skjöt fina priser åt mig xD


nommm

Efter wasen for vi upp till ett ställe utanför stan som igentligen är ett minnesmärke men har också en jätte fin vy över staden!





På lördag kväll gick vi till Blockhouse med Marcos kompisar. Denhär gången hann jag ta bild av biffen före jag slukade i mig den, så gott !!




Söndagen var en perfekt lazy sunday, eller det blev lite så eftersom vi vakade hela natten när vi spelade mario party i väntan på boxnings match (jag sov bara två timmar av den tiden - flickvän poäng här!! (nonej, det var påriktit helt roligt :D))

På måndagen gällde shopping och lite sightseeing i centrum.


Looking happy sitting on the ''boyfriend couch'' in Primark :D


sushiiii


Shopping gatan


Schlossplatz

Tisdag var spa-dag. <3 Jag var jätte ivrig över att äntligen få bada bastu! Marco hade varnat mig i förhand att bastun i Tyskland är ganska annorlunda än i Finland. Vi gick in på en ''finnish sauna'', yeah right! :DDD Okej där var nog tillräckligt varmt, men man kunde inte kasta vatten själv utan en jäbä som jobbade där kom och kastade vatten en gång per halvtimme. Dessutom hade han med sig en liten handduk som han började vifta med så att ''värmen sprider sig bättre'', tydligen fanns det också en viss stil hur man ska vifta like a pro! :'D Dessutom ska alla både sitta på en handduk och ha fötterna på samma eller på en skild handduk. What the...? :D Aijo, och alla bastun var gemensamma bland män och kvinnor och tydligen är det helt normalt att gå omkring naken överallt. Till och med jag som finne blev lite blyg vid det här laget och behöll handduken på. Men bortsett från att jag fick se lite för många nakna pensionärer så var det jätte skönt att gå på spa! :)


Bild av badhuset :)

Sådant denhär gången. :) Nu måste jag börja packa för imorgon!

3 kommenttia:

  1. das weis man nicht7. toukokuuta 2015 klo 3.42

    Jätte skönt att gå på spa xDDDDDDDD

    VastaaPoista
  2. Ja ha nu refresha varje da nå 50ggr and nothing happens....... Blogga :D

    VastaaPoista