torstai 19. maaliskuuta 2015

+20 !

Salut!

Igår var det en bra dag. För det första var jag ledig. För det andra sken solen och jag kunde gå ut i lederrock igen. Meningen var att jag skulle gå till gymmet men bestämde mig för att gå ut och njuta av vädret i stället! Anna var också ledig så vi bestämde oss för att gå på glass. Jag gick över till Annas för att plocka upp henne på vägen till centret och gissa vad hon hade...? 


Vaasan ruispalat och Oivariini (hennes pojkvän hade hämtat) !
Alltså ...!!!<33 Ni kan inte förstå hur glad jag blev efter att ha ätit vitt bröd i snart två månader! 
Det var överraskande hur svårt det var att hitta glass på stan! Efter att ha gått omkring och letat en stund skymtade vi en liten Ben&Jerry's glassdisk i ett café, så det fick duga. 


B&J glass på stan !

Sweeeet


Idag är jag också ''ledig'' eftersom hälften av vår franska kurs går över nätet. Annars helt okej men läraren gav oss 90 små uppgifter att göra. 90!? Ain't nobody got time for that!

Vi har också haft problem med vårt badrum (har fått gå över till skolan för att gå på vessan och duschat på gymmet :P ) så vår hyresvärd var här idag (som fortfarande inte talar engelska). Annika var inte hemma så jag fick sköta snacket. Man kan förvånadsvärt bra när man måste!

Så planen för min ''lediga'' kväll är att göra klart dessa 90 uppgifter plus förbereda en presentation för imorgon. Men det finns ljus i ändan av tunneln - det ser ut som att jag åker till Amsterdam nästa veckoslut !! ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti