maanantai 20. huhtikuuta 2015

I don't wanna study, I just wanna party...Or?

Jag tänkte uppdatera lite om vad jag har sysslat med under senaste veckan. På onsdagen hade mexikanerna grillfest i sin trädgård så vi gick dit och inledde grillsäsongen !


Min favorit grillmat - fyllda champpisar med bacon <3


+ den ända ölsorten jag kan dricka :D




Min och Ronjas öl tog slut helt för tidigt så vi bestämde oss att gå och handla mer. Närmaste butiken låg åtminstone 2km ifrån mut ei se suomalaisia estä. #alkoholistjavisst... :'D

På lördagen var det igen dags för brunch, denhär gången hos Tiia, Ronja och Steffi. :)


Mmm-mmm !


På kvällen hade Felix fest, även fastän hans wifi provider blev stulen senast (who does that!?). Det var en jätte lyckad kväll fastän det igen spårade ur lite då det började komma folk som ingen riktgt kände...:D

Superselfie hos Alina före vi gick till festen ;)


Domhär människorna <3

Rubriken till inlägget sammanfattar ganska bra vad Erasmus utbyte går ut på. Själv har jag inte orkat vara med på varenda fest som ordnas eftersom folk festar så sent att man känner sig helt död följande dag. Kan också bero på att jag är upptagen att jag inte har så stort intresse... :D

Annars har jag försökt spendera tid utomhus, punttis och hemma med Annika som är jätte sjuk. Vi hamnade åka till sjukhuset igår kväll (vilket tydligen är skit dyrt att göra på söndagar!).

Idag har jag varit produktiv! Städade hela lägenheten, gick på punttis, lagade mat och gick till parken för att plugga till morgondagens tent. Det var jätte skönt att bara sitta ensam i parken och njuta av solen samt då och då hälsa på pensionärer som rastade sina hundar!






Som avslutning vill jag ännu lägga upp ett par bilder av träden som blommar som bäst nu! Så himla fint, eller hur? :D








1 kommentti:

  1. Där ser så idylliskt ut - väntar på att få se det själv :-)

    VastaaPoista