perjantai 13. helmikuuta 2015

Grodlår

Gårdagens vinkväll var faktiskt precis vad som behövdes efter all skolstress! Så chill att bara sitta och njuta av gott sällskap och vin. <3


Fina tjejer :)
Idag fick man känna sig kulturell. Tidigt i morse samlades vi med franskagruppen utanför Troyes katedral. Vi passade på att även ta en titt inuti.

God morgon!


Här kunde jag gifta mig! :D


Alla fönster hade superfina glasmålningar, finare än vad jag lyckades på på bild!

Efteråt gick vi på musé. Jag tror inte jag skulle ha besökt muséet på egen hand, så det var riktigt trevligt att gå dit i grupp. :)


Efter musé besöket åkte vi till en restaurang för att pröva på franska delikatesser. ;) Som förrätt fick alla äta grodlår. Jag hade väntat mig att de skulle vara sega och på tallriken såg de ut som grodor man hittar överkörda på landsvägen, so I had my doubts! Men det var faktiskt helt gott. :)


Cuisses de grenouilles - bon appetit!

Som huvudrätt valde jag kyckling och någon sorts ostsås.







Och som efterrätt förstås...



 crème brûlée!


Evribadi!
Efter att vi ätit fortsatte vi tillbaka till skolan, eftersom vi skulle fortsätta med en franska lektion ända till klo 17. Dock efter att alla hade under maten druckit några glas vin så blev det inte riktigt till något så vi fick gå hem tidigare. :D Nu är det dags för gym och sedan ladda batterierna för imorgon - because it's time to party! ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti