tiistai 17. helmikuuta 2015

Love-hate relationship

Efter veckoslutet ser kylskåpet oftast ut såhär... </3


Alltså dehär med att gå till matbutiken i Frankrike...
Det finns en Lidl helt bakom hörnet till var jag bor, och jag brukar köpa min mat där eftersom det är billigt och där finns allt jag behöver. I Frankrike ses Lidl fortfarande som en jätte halpis matbutik, som bara fattiga människor går till (men som studerande räknas jag väl som fattig, eller?)

Det finns inga korgar att lägga sina saker i då man går i butiken, utan om man glömt ta med en egen kass eller inte vill bära allt själv så måste man gå ut via kassorna och hämta en kärra som funkar med 50centar (och jag råkar har aldrig ha cash med mig vid dehär laget).

När du går och bär på hela veckans blivande matinköp till kassorna, så finns det ingen arbetare på plats. När det sedan kommer någon så trängs alla i samma kassa kö, och det tar en evighet tills det är din tur eftersom man måste vänta på att personen som nyss betalat packar ihop sina inköp och går ut.

Man kan väl tala om en love-hate relationship eftersom jag ändå går till Lidl fastän jag kommer ut irriterad? 

Jag råkade finna en jätte passande bild om detta ämne igår, kolla linken Kaupassakäynti ranskassa .



Dagens lunch: mozzarella-tomat-pesto bröd <3

3 kommenttia:

  1. Läste också linken. Har det sjungits också i butikskön när du varit i Lidl? Kanske det är skoj för fransmännen att reta alla irriterade turister. Säkert har de brottom också. Råd från mamsen: gör en makaronilåda på fredagen så har du mat över veckoslutet...

    VastaaPoista
  2. Haha nee inte ännu åtminstone... :D
    Jag har bara stora ugnsformar så om jag lagar makaronilåda så räcker det säkert till en vecka ! :P

    VastaaPoista
  3. köyhät kyykkyyn XD20. helmikuuta 2015 klo 3.33

    Lidl e köyhien kauppa! XD ja repe ti dendär riemurasia juttun. Stakin xD

    VastaaPoista