sunnuntai 8. helmikuuta 2015

Get amazing party

I går var det dags för skolans ''Get amazing'' party! Tills nu har vi bara haft fester med utbytisarna, men den här festen var för alla som studerar på skolan. Festen ordnades för första gången nånsin i själva skolbyggnaden.

Jag och min roomie började preppa för festen redan på eftermiddagen. Vi lagade mat för första gången tillsammans och drack några glas vin. Här kan man köpa riktigt gott vin för 2-3 euro ! <3 


Nammnam


Vin rouge


Senare gick vi och förfestade hos en tysk tjej som bor nära oss.



Vin vin vin


Kings cup :D


Superselfie !

Efter klo 22 gick vi till festen. Där serverades gratis mat och snacks såsom pizza, sandwiches och quiche! Dessutom fick man champagne för 3euro och öl för 2euro. Jag passade på att prata med några lokala, för att öva min franska.


paarteeey!

Jag vet inte hur länge festen på skolan höll på, eftersom vi for iväg till centrum två tiden för att efterfesta på en nattklubb var vi dansade ett par timmar till. Här håller festerna i vissa klubbar på tills sju på morgonen. Folk kom ännu till baren då vi for hem fyra tiden!

Det känns så konstigt att jag har varit i Troyes bara en vecka. Det händer så mycke hela tiden att det känns som att jag har bott här längre.


3 kommenttia:

  1. Med så billigt vin så förstår man att matdrickan är vin och inte t.ex. mjölk eller vatten. Om alla festar ända till morgonen så förklarar det de tomma gatorna på dina bilder ;-) . H. Hemifrån

    VastaaPoista
  2. Verkar så sjukt nice! Hoppas allt är bra med dig och Anna!:) ps. Ja titta att de va emil som va med på superselfie bilden xD kram

    VastaaPoista
  3. Haha! ;D Allt hittills har åtminstone varit nice ! :D Jag veeet jag sa också åt Anna att han liknar HELT Emil !

    VastaaPoista